Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ), dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu ders için tanımlanmış olan Ders Öğrenme Çıktıları aşağıda verilmektedir.
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Sürdürülebilirlik kavramları ve tarihsel perspektif, Ekosistem hizmetleri ve doğal sermaye hakkında bilgi sahibi olur.
|
2) Birleşmiş Milletler'in 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri (SDG)'ni öğrenir.
|
3) Sürdürülebilir kalkınma ve küresel sorunlar ile ilgili fikir sahibi olur.
|
4) Sürdürülebilirliğin alt boyutlarından biri olan Sosyal Sürdürülebilirlik kavramını öğrenir.
|
5) Sosyal adalet, eşitsizlik ve toplumsal cinsiyet, Sağlık, eğitim ve refah, Toplumsal sorumluluk ve etik konularına kavramsal bir çerçevede yaklaşabilir ve işletme için gerekliliğini ifade edebilir.
|
6) Sürdürülebilirliğin alt boyutlarından biri olan Ekonomik Sürdürülebilirlik kavramını ve ilgili terimleri öğrenir.
|
7) Sürdürülebilir iş modelleri, Döngüsel ekonomi ve yeşil finans, Sosyal girişimcilik ve iş dünyasında sürdürülebilirlik konuları üzerinde bilgi sahibi olur.
|
8) Sürdürülebilirliğin alt boyutlarından biri olan Çevresel Sürdürülebilirlik kavramını öğrenir.
|
9) İklim değişikliği ve etkileri ve iklim krizi hakkında bilgi sahibi olur.
|
10) Su yönetimi ve koruma, Enerji verimliliği ve yenilenebilir enerji kaynakları ile ilgili bilgi sahibi olur.
|
11) Sürdürülebilirlik Politikaları ve Stratejileri ile ilgili çalışmalar inceler ve yorumlayabilir hale gelir.
|
12) Ulusal ve uluslararası sürdürülebilirlik politikaları ve Kurumsal sürdürülebilirlik stratejileri ilişkili kavramları ve aralarındaki korelasyonu anlayabilir hale gelir.
|
13) Sürdürülebilirlik raporlaması ve sertifikasyon uygulamalarının hem Dünya hem de Türkiye'deki örnekleri ile bilgi sahibi olur.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Materyal Paylaşımı * |
|
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
• Giriş, dersin amacı ve hedefleri
• Sürdürülebilirlik kavramları ve tarihsel perspektif
|
Ders Notları
|
|
2) |
• Ekosistem hizmetleri ve doğal sermaye
• Birleşmiş Milletler'in Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri (SDG) |
Ders Notları
|
|
3) |
• Her bir SDG'nin incelenmesi
• Sürdürülebilir kalkınma ve küresel sorunlar
|
Ders Notları
|
|
4) |
Sosyal Sürdürülebilirlik
• Sosyal adalet, eşitsizlik ve toplumsal cinsiyet |
Online Beykoz üzerinden paylaşılan makaleler
|
|
5) |
Sosyal Sürdürülebilirlik
• Sağlık, eğitim ve refah
• Toplumsal sorumluluk ve etik |
Online Beykoz üzerinden paylaşılan makaleler
|
|
6) |
Ekonomik Sürdürülebilirlik
• Sürdürülebilir iş modelleri
• Döngüsel ekonomi ve yeşil finans
|
Ders Notları
|
|
7) |
Ekonomik Sürdürülebilirlik
• Sosyal girişimcilik ve iş dünyasında sürdürülebilirlik |
Online Beykoz üzerinden paylaşılan makaleler
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
|
9) |
Çevresel Sürdürülebilirlik
• İklim krizi
• Su yönetimi ve koruma
• Enerji verimliliği ve yenilenebilir enerji kaynakları
|
Ders Notları
|
|
10) |
Çevresel sürdürülebilirlik
• İklim değişikliği ve etkileri |
Ders Notları
|
|
11) |
Sürdürülebilirlik Politikaları ve Stratejileri |
Online Beykoz üzerinden paylaşılan makaleler
|
|
12) |
• Ulusal ve uluslararası sürdürülebilirlik politikaları
• Kurumsal sürdürülebilirlik stratejileri
|
Online Beykoz üzerinden paylaşılan makaleler
|
|
13) |
Ülkemizde ve Dünyada Sürdürülebilirlik Endeksleri
Küresel Raporlama Girişimi Rehberi,
Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi,
Birleşmiş Milletler Sorumlu Yatırım İlkeleri,
OECD Çokuluslu İşletmeler Rehberi,
ISO 26000 Sosyal Sorumluluk Rehberi,
AA1000APS Hesap Verebilirlik Standardı,
AA1000AS Güvence Standardıdır.
|
Ders Notları
|
|
14) |
Genel tekrar ve değerlendirme |
Ders Notları
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Kurs notları Online Beykoz üzerinden paylaşılacaktır.
|
Diğer Kaynaklar: |
Shirazi, M. R., & Keivani, R. (Eds.). (2019). Urban social sustainability: theory, policy and practice. Routledge.
Güner, U. (2020). Çevresel sürdürülebilirlik. Utku Güner.
Docherty, P., Kira, M., & Shani, A. R. (Eds.). (2008). Creating sustainable work systems: Developing social sustainability. Routledge.
Colantonio, A., & Dixon, T. (2011). Urban regeneration and social sustainability: Best practice from European cities. John Wiley & Sons.
Portney, K. E. (2015). Sustainability. MIT Press.
Thiele, L. P. (2016). Sustainability. John Wiley & Sons. Materyal
|
(KPÖÇ: Kilit Program Öğrenme Çıktılarını; APÖÇ: KPÖÇ ile ilişkilendirilmiş Alt Öğrenme Çıktılarını tanımlar. )
|
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Oranı (1-5) |
1) |
Raylı Sistemler İşletmeciliği alanında temel, kuramsal, uygulamalı ve güncel bilgileri açıklar. |
|
|
1.1 Raylı sistemler işletmeciliği alanında kullanılan temel sayısal yöntemleri bilir |
|
|
1.2 Raylı sistemlerin temel teknik bilgisine sahiptir |
|
|
1.3 Raylı sistemlerde tren dizileri hazırlayabilir; yük ve yolcu taşıma planlamalarını yapabilir |
|
|
1.4 Taşınması özellik arz eden eşyaların taşınmasıyla ilgili uygulamaları gerçekleştirebilir |
|
|
1.5 Raylı sistem işletmelerinde demiryolu terminolojisini doğru ve etkili şekilde kullanabilecek bilgiye sahiptir |
|
|
1.6 Raylı sistemler işletmeciliği alanıyla ilgili literatür ve gelişmeleri yakından takip eder, alana özgü mevzuata hakimdir. |
|
2) |
Raylı Sistemler İşletmeciliği alanıyla ilgili faaliyetlerin yürütülmesinde ekip üyesi olarak sorumluluk üstlenir ve üstlendiği görevleri başarı ile yerine getirir |
|
|
2.1 Raylı sistemler işletmeciliği alanına yenilik getiren uygulama veya teknolojilerin kullanılmasında risk ve sorumluluk alır |
|
|
2.2 Raylı sistemler işletmeciliği alanıyla ilgili temel düzeydeki bir projeyi bağımsız olarak yürütür |
|
3) |
Ulusal ve uluslararası işletme ve ticaretin gerektirdiği temel ve kuramsal bilgileri açıklar. |
|
|
3.1 Pazarlamanın fonksiyonlarını ve süreçlerini bilir ve temel düzeyde uygular |
|
|
3.2 Ülke ve dünya ekonomisiyle ilgili gelişmeler hakkında genel bilgi sahibidir |
|
|
3.3 Finans ve muhasebe alanında temel bilgi ve bilgisayar uygulamaları konusunda bilgi ve beceri sahibidir |
|
|
|
|
4) |
Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular.
|
|
|
4.1 İş hayatındaki tüm süreçleri deneyimler. |
|
|
4.2 Alanında faaliyet gösteren bir işletmede eğitim alanı ile ilgili faaliyetlerde yer alır. |
|
|
4.3 Teorik bilgiler ile uygulamayı karşılaştırır. |
|
|
4.4 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri derler. |
|
5) |
İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır. |
|
|
5.1 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki ve kişisel gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür |
|
|
5.2 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katılır ve bunları destekler |
|
|
5.3 Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|
|
5.4 Ana Dilini en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanır |
|
|
5.5 Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın Temel (İleri) Düzeyinde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine sahiptir ve alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
|
|
5.6 Kendi işini kurabilecek ya da çalıştığı işyerinde bir iç girişimi başarabilecek düzeyde girişimcilik bilgi ve becerisine sahiptir |
|
|
5.7 Sorumluluğu altında başkaları tarafından yürütülen faaliyetlerde gözetim ve denetim görevi üstlenir |
|
|
5.8 Bireysel veya ekip üyesi olarak girişimci yetkinlik gösterir |
|
|
5.9 Kalite güvence sistemleri ve iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi sahibidir |
|
|
5.10 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahiptir; kültürel farklılıklara saygılıdır |
|